Rozpoczęcie współpracy jest bardzo proste - wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie Okazje.info, podając podstawowe informacje dotyczące sklepu oraz firmy. Po akceptacji formularza zostanie utworzone konto dla Twojego sklepu, a na wskazany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana umowa odnośnie współpracy.
Podpisaną umowę można odesłać w formie skanu na adres wskazany w wiadomości lub faksem na nr 42 235 14 94. Kolejnym krokiem jest integracja, będąca w pełni po stronie Okazje.info, oparta na pliku XML, który został określony w formularzu rejestracyjnym.
O poszczególnych krokach na bieżąco informujemy mailowo.
Tak. Po zatwierdzeniu formularza rejestracyjnego zostanie utworzone konto w systemie. Za pośrednictwem konta sprzedawcy, będzie można zarządzać promocją sklepu, oraz korzystać z dodatkowych usług takich jak Program Wiarygodne Opinie, Kupony Rabatowe i Promocje, i inne.
W tym miejscu będzie można również uzupełnić podstawowe informacje na temat sklepu: Logo, opis sklepu, koszty dostawy i lokalizacje punktów odbiorów.
Oferta sklepu aktualizowana jest raz dziennie, w godzinach nocnych.
Integracja sklepu trwa od 2 do 5 dni roboczych. Czas integracji uzależniony jest od ilości ofert w sklepie, oraz jakości pliku XML. O postępach w integracji informujemy mailowo.
Kolejne sklepy można w łatwy sposób dodać do Okazje.info, korzystając z panelu sprzedawcy, w prawym menu wybierz “Dodaj sklep”, następnie uzupełnij skrócony formularz rejestracyjny. Każdym z dodanych sklepów będziesz mógł zarządzać w tym samym Panelu.
Dla każdego ze sklepów podpisujemy osobną umowę. Otrzymasz ją po zatwierdzeniu nowego sklepu przez pracownika Okazje.info - zwykle dzieje się to w przeciągu jednego dnia roboczego. Po otrzymaniu umowy, Twój nowy sklep trafi do integracji.
Integracji podlegają wszystkie oferty zamieszczone w pliku XML. Jeśli chcesz zintegrować tylko część ofert dostępnych w sklepie, wygeneruj plik z asortymentem który chcesz zaprezentować.
Pamiętaj że im większy asortyment publikujesz w Okazje.info - tym większa szansa że klient trafi właśnie do Twojego sklepu.
Tak. W panelu sprzedawcy udostępniamy szczegółowe statystyki i logi przekierowań, zawierają między innymi takie informacje jak: z jakiej strony w Okazje.info, na jaką stronę w Twoim sklepie trafił, adres IP klienta i inne przydatne informacje.
Jeśli wybierasz się na urlop, lub prowadzisz prace modernizacyjne w sklepie i chcesz na ten okres wstrzymać prezentowanie oferty na Okazje.info - skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym (dane kontaktowe znajdziesz w swoim Panelu Sprzedawcy Okazje.info), którzy pomoże dobrać najlepsze rozwiązanie do zaistniałej sytuacji.
Pamiętaj, że samo wyłączenie pliku XML nie gwarantuje że oferty przestaną się wyświetlać. Dzięki zgłoszeniu takiej sytuacji masz pewność, że wszystko zostanie sprawnie załatwione.
To bardzo możliwe - należy mieć świadomość że oba systemy są niezależne i działają w inny sposób, dlatego mogą pojawić się rozbieżności w statystykach podawanych przez oba narzędzia. Jednym z powodów może być moment rejestrowania przejścia.
W Okazje.info - przejście zliczane jest w momencie kiedy użytkownik po kliknięciu zostaje przekierowany na stronę Twojego sklepu. W Google Analytics, wejście zostanie zliczone dopiero w chwili, kiedy zostanie wczytany kod śledzący na stronie. Jeśli klient wyjdzie ze sklepu, przed załadowaniem się całej strony - wejście nie zostanie odnotowane.
Serwisy partnerskie Okazje.info - to dodatkowe strony, na których prezentowane są oferty Twojego sklepu, dzięki czemu Twoja oferta trafia do jeszcze szerszego grona klientów. Serwisy Partnerskie to: YouShop.pl, YouHome.pl YouStyle.pl
W Okazje.info znajdziesz wiele sposobów na poprawienie sprzedaży i widoczności ofert na Okazje.info. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Narzędzia wspierające sprzedaż, ponad to możesz wykupić Reklamę na Okazje.info - szczegóły zostały bliżej opisane w sekcji Reklama
W niektórych przypadkach zaraz po zakończeniu integracji zdjęcia do produktów nie są widoczne. Wynika to z konieczności przesłania zdjęć na nasz serwer co zajmuje nieco więcej czasu niż sama integracja. Zdjęcia pojawią się automatycznie najpóźniej w przeciągu 72 godzin od zakończenia integracji.
Zdjęcia prezentowane przy produkcie - to fotografie reprezentujące dany produkt i nie zawsze pochodzą z Twojego sklepu. Jeśli zdjęcie tego produktu było w naszej bazie - zostanie ono wykorzystane. Jeśli uważasz że Twoje zdjęcie jest lepszej jakości - skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym.
Najczęstszym powodem braku integracji części ofert są braki w pliku XML. Niekiedy nazwa produktu jest tak ogólna, że nie jesteśmy w stanie dokładnie określić czy dany produkt jest już w naszym systemie. Dlatego tak ważne jest aby dopracować plik XML aby zawierał jak najwięcej informacji określających produkt. Zajrzyj do sekcji ”Dopracuj XML” aby zobaczyć na co zwrócić szczególną uwagę. Pozwoli to nie tylko na pokazanie wszystkich Twoich ofert, ale również pozytywnie wpłynie na wyniki współpracy.
Na 99% tak! Jeśli w Twoim sklepie jest możliwość wygenerowania pliku XML z ofertami sklepu, najprawdopodobniej będziemy w stanie go zintegrować. Jeśli masz wątpliwości, zajrzyj na stronę ”Integracja” - gdzie znajdziesz listę technologii która generuje specjalne pliki dla Okazje.info
Zgłoś się do nas logowanie/formularz kontaktowy. Zapewniamy kompleksową pomoc przy wdrożeniu i obsłudze programu. Dlaczego Wiarygodne Opinie?
Instalacji możesz dokonać w panelu logowanie (moduł widget). Wystarczy wybrać preferowaną przez Ciebie formę i typ widgeta i pobrać jego kod.
Ankiety są wysyłane wyłącznie do klientów, którzy faktycznie dokonali zakupu. Maile z ankietami są przygotowane pod konkretne zamówienie konkretnego użytkownika.
Pomagamy w przygotowaniu nietypowych rozwiązań i stworzyliśmy dedykowane rozwiązanie dla autorskich technologii. Więcej w "Jak zacząć".
Otrzymując informacje o zakupie, wysyłamy maila z ankietą do użytkownika, który zawarł transakcję, umożliwiającą wystawienie opinii.
Daj nam znać, sprawdzimy, czy wszystko funkcjonuje prawidłowo.Dlaczego Wiarygodne Opinie?
Tak, aktualizacja powinna przebiegać bez przeszkód. Jeśli jednak pojawią się problemy, pomożemy. Dlaczego Wiarygodne Opinie?
Tak, służy do tego Centrum Komunikacji - specjalne narzędzie, które pozwoli Ci na bezpośredni kontakt z niezadowolonym klientem i umożliwi wyjaśnienie ewentualnych nieporozumień.
Certyfikat Polecany Przez Klientów to specjalne wyróżnienie przyznawane sklepom świadczącym usługi na najwyższym poziomie. Potwierdza wiarygodność i jest gwarancją rzetelnej obsługi klienta. Wystarczy że regularnie będziesz otrzymywał pozytywne opinie - certyfikat automatycznie pojawi się przy Twoich ofertach oraz na stronie Twojego sklepu w Okazje.info. O przyznaniu certyfikatu zostaniesz poinformowany mailowo.
Negatywne opinie nie są publikowane przez 48 godzin, żebyś mógł wyjaśnić sytuację z jej autorem poprzez Centrum Komunikacji. Informację o negatywnej opinii otrzymasz od nas automatycznie na adres wskazany przy konfiguracji Programu Wiarygodne Opinie.
Aktualizacja przebiega bardzo podobnie do instalacji. W panelu (logowanie) wchodzisz do modułu Widget, wybierasz preferowaną formę oraz typ widgeta, dokonujesz jego personalizacji, po czym pobierasz jego kod i wklejasz w swoim serwisie w miejsce kodu starego widgeta.
Usługa Kupony Rabatowe i Promocje przeznaczona jest dla sklepów, które z nami współpracują. Jeśli już z nami współpracujesz, wystarczy że zalogujesz się do Panelu Sprzedawcy i z menu po lewej stronie wybierzesz “Dodaj kupon”. Zaakceptuj regulamin, następnie uzupełnij formularz opisujący Twój kupon.
Pamiętaj, żeby w pierwszej kolejności kupon określić w swoim sklepie!
Rabatuj.pl - to serwis należący do Grupy Okazje Sp. z o.o., w którym znajdziesz kupony i promocje ze sklepów internetowych.
Jeśli współpracujesz z Okazje.info - możesz za darmo publikować informacje o swoich akcjach promocyjnych i kuponach rabatowych również na Rabatuj.pl.
Jeśli nie możesz ustawić kodów rabatowych w swoim sklepie, możesz dodać informację na przykład o prowadzonej wyprzedaży. Usługa Kupony Rabatowe i Promocje służy do publikowania informacji o dostępnych akcjach promocyjnych.
Ile tylko chcesz! Możesz dodać dowolną liczbę kuponów rabatowych i promocji w jednym czasie.
W panelu sprzedawcy Okazje.info możesz na bieżąco śledzić status Twoich prezentowanych kuponów. Masz również podgląd kuponów już nieaktywnych. Ponadto na bieżąco będziesz informowany o statusie każdego z Twoich kuponów i promocji.
Kupony rabatowe prezentowane są na Okazje.info - przy ofertach spełniających warunki kuponu i na Rabatuj.pl. Promocje bez kodu prezentowane są tylko na Rabatuj.pl. Jeśli do jednej oferty pasuje więcej niż jeden kupon - system pokaże ten, który da większą oszczędność użytkownikowi.
W Okazje.info naliczane są opłaty jedynie za przekierowania do sklepu w modelu CPC. Szczegółowe stawki znajdziesz na stronie Cennik.
Faktury wystawiane są na koniec miesiąca kalendarzowego w przypadku, gdy wartość przekierowań przekroczy 50 złotych. Jeśli ta wartość nie została osiągnięta naliczone przejścia zostaną uwzględnione przy następnej fakturze jako osobna pozycja.
Tak. Możesz ustawić dowolny budżet miesięczny, który przeznaczasz na promocję w Okazje.info. Na bieżąco jesteś informowany o jego wykorzystaniu i w każdej chwili możesz go zmienić. Aby ustawić budżet skontaktuj się z Opiekunem Handlowym Twojego sklepu.
Wysokość faktury może różnić się maksymalnie o 10% od poziomu ustawionego budżetu.
Okazje.info to duży serwis z którego korzysta ponad 3 mln użytkowników każdego miesiąca. Zbyt niski budżet może nie pozwolić na to, aby prowadzić działania przez cały miesiąc, szczególnie jeśli oferta sklepu dotyczy najpopularniejszych kategorii. Z uwagi na zmianę ruchu w trakcie roku wynikającą z sezonowości zużycie budżetu może ulegać zmianie.
Wysyłamy powiadomienie mailowe, gdy budżet na dany miesiąc został wyczerpany. Wtedy rekomendujemy podniesienie budżetu poprzez kontakt z Opiekunem Handlowym.
Opłata naliczana jest za przejście unikalnego użytkownika na jedną ofertę sklepu w ciągu 24 godzin. Unikalny użytkowik identyfikowany jest poprzez plik cookie (ciastko) w przeglądarce.
Przykład 1:
Zostaną naliczone 2 przejścia.
Przykład 2:
Zostanie naliczone 1 przejście.
W Okazje.info nie ma przedpłaty. Wystawiamy fakturę na koniec miesiąca za naliczone przekierowania. Dzięki temu współpraca z nami może zarobić sama na siebie!
Przesyłany przez nas ruch otagowany jest parametrami UTM o wartości: ?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info
To znaczy, że może może być rozpoznany w Google Analytics na dwa sposoby:
a) poprzez parametr źródło (ang. source) o wartości “okazje.info”
b) poprzez parametr źródło / medium (ang. source / medium) o wartości “okazje.info / referral”.
Wartości widoczne w Google Analytics mogą się różnić, jeśli w pliku XML zdefiniowano inne parametry UTM dołączone do adresów lub jeśli wdrożono przekierowania usuwające UTM-y.
Różnica pomiędzy statystykami w panelu klienta, a statystykami Google Analytics (lub innymi systemami do analizy ruchu) wynika z trzech czynników: różnic w sposobie mierzenia, potencjalnych braków danych w statystykach oraz błędów w implementacji statystyk.
Po pierwsze, w panelu klienta podajemy liczbę kliknięć w oferty sklepu. Natomiast statystyki zapsują liczbę wejść (inaczej sesji lub odwiedzin). Przy standardowej konfiguracji Google Analytics kolejne kliknięcie tego samego użytkownika w ciągu 30 minut będzie raportowane jako jedno wejście. Trzeba także uważać, aby sprawdzać w Google Analytics liczbę sesji, a nie liczbę użytkowników.
Po drugie, Google Analytics nie raportuje wszystkich danych z powodu dodatków blokujących skrypty analityczne lub ustawienia “do not track” w przeglądarce. Również niektóre przeglądarki domyślnie blokują Google Analytics (np. Firefoks).
Po trzecie, należy się upewnić, że Google Analytics jest właściwie wdrożony, ponieważ nawet pozornie drobny błąd może istotnie zaburzyć dane. Przykładowe błędy to brak implementacji statystyk na każej stronie, niepoprawna implementacja skryptu GA na końcu kodu strony lub niepoprawne przekierowania usuwające kody UTM.
Ostatnim czynnikiem może być próbkowanie danych w Google Analytics, co może powodować rożnice danych szczególnie dla kont GA z dużą ilością ruchu (więcej informacji: https://support.google.com/analytics/answer/2637192?hl=pl).
Ruch, który z Okazje.info jest przesyłany do sklepów internetowych podlega zmianom wynikającym z sezonowości. Przykładowo produkty z kategorii Ogród sprzedawać będą się lepiej w okresie wiosenno-letnim. Natomiast ciepła odzież odnotowuje sprzedaż jesienią i zimą. Z tego powodu ruch może podlegać czasem dużym zmianom w trakcie roku.
Jeśli w sklepie następują przekierowania 301, 302 lub podobne to należy się upewnić, że przy przekierowaniu uwzlędniane są parametry UTM. Strona na którą następuje przekierowanie powinna mieć je zachowane. W przeciwnym przypadku Google Analytics nie będzie poprawnie raportować ruchu w sklepie.
Rekomendujemy wdrożenie modułu e-commerce w Google Analytics i następnie analizę danych sprzedażowych porównując je z kosztem kampanii prowadzonych w Okazje.info. Wyliczając ROI (Return on Investement) lub ROAS (Return on Ad Spend) można zweryfikować faktyczną opłacalność zakupu ruchu.