Pytania i odpowiedzi - FAQ

Wyszukaj kategorię

Pytania ogólne

Jak rozpocząć współpracę z Okazje.info?

Rozpoczęcie współpracy jest bardzo proste - wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie Okazje.info, podając podstawowe informacje dotyczące sklepu oraz firmy. Po akceptacji formularza zostanie utworzone konto dla Twojego sklepu, a na wskazany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana umowa odnośnie współpracy.

Podpisaną umowę można odesłać w formie skanu na adres wskazany w wiadomości lub faksem na nr 42 235 14 94. Kolejnym krokiem jest integracja, będąca w pełni po stronie Okazje.info, oparta na pliku XML, który został określony w formularzu rejestracyjnym.

O poszczególnych krokach na bieżąco informujemy mailowo.

Czy dostanę dostęp do panelu administracyjnego swojego konta w Okazje.info?

Tak. Po zatwierdzeniu formularza rejestracyjnego zostanie utworzone konto w systemie. Za pośrednictwem konta sprzedawcy, będzie można zarządzać promocją sklepu, oraz korzystać z dodatkowych usług takich jak Program Wiarygodne Opinie, Kupony Rabatowe i Promocje, i inne.

W tym miejscu będzie można również uzupełnić podstawowe informacje na temat sklepu: Logo, opis sklepu, koszty dostawy i lokalizacje punktów odbiorów.

Jak często aktualizowana jest moja oferta na Okazje.info?

Oferta sklepu aktualizowana jest raz dziennie, w godzinach nocnych.

Ile potrwa integracja mojej oferty z Okazje.info?

Integracja sklepu trwa od 2 do 5 dni roboczych. Czas integracji uzależniony jest od ilości ofert w sklepie, oraz jakości pliku XML. O postępach w integracji informujemy mailowo.

Mam klika sklepów, które chcę dodać do Okazje.info - jak mam to zrobić?

Kolejne sklepy można w łatwy sposób dodać do Okazje.info, korzystając z panelu sprzedawcy, w prawym menu wybierz “Dodaj sklep”, następnie uzupełnij skrócony formularz rejestracyjny. Każdym z dodanych sklepów będziesz mógł zarządzać w tym samym Panelu.

Dla każdego ze sklepów podpisujemy osobną umowę. Otrzymasz ją po zatwierdzeniu nowego sklepu przez pracownika Okazje.info - zwykle dzieje się to w przeciągu jednego dnia roboczego. Po otrzymaniu umowy, Twój nowy sklep trafi do integracji.

Czy mogę zintegrować tylko część swojej oferty z Okazje.info?

Integracji podlegają wszystkie oferty zamieszczone w pliku XML. Jeśli chcesz zintegrować tylko część ofert dostępnych w sklepie, wygeneruj plik z asortymentem który chcesz zaprezentować.

Pamiętaj że im większy asortyment publikujesz w Okazje.info - tym większa szansa że klient trafi właśnie do Twojego sklepu.

Czy będę miał dostęp do statystyk?

Tak. W panelu sprzedawcy udostępniamy szczegółowe statystyki i logi przekierowań, zawierają między innymi takie informacje jak: z jakiej strony w Okazje.info, na jaką stronę w Twoim sklepie trafił, adres IP klienta i inne przydatne informacje.

Chcę czasowo wstrzymać prezentowanie oferty jak to zrobić?

Jeśli wybierasz się na urlop, lub prowadzisz prace modernizacyjne w sklepie i chcesz na ten okres wstrzymać prezentowanie oferty na Okazje.info - skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym (dane kontaktowe znajdziesz w swoim Panelu Sprzedawcy Okazje.info), którzy pomoże dobrać najlepsze rozwiązanie do zaistniałej sytuacji.

Pamiętaj, że samo wyłączenie pliku XML nie gwarantuje że oferty przestaną się wyświetlać. Dzięki zgłoszeniu takiej sytuacji masz pewność, że wszystko zostanie sprawnie załatwione.

Liczba przejść naliczonych w Okazje.info nie zgadza się z tymi w Google Analytics dlaczego?

To bardzo możliwe - należy mieć świadomość że oba systemy są niezależne i działają w inny sposób, dlatego mogą pojawić się rozbieżności w statystykach podawanych przez oba narzędzia. Jednym z powodów może być moment rejestrowania przejścia.

W Okazje.info - przejście zliczane jest w momencie kiedy użytkownik po kliknięciu zostaje przekierowany na stronę Twojego sklepu. W Google Analytics, wejście zostanie zliczone dopiero w chwili, kiedy zostanie wczytany kod śledzący na stronie. Jeśli klient wyjdzie ze sklepu, przed załadowaniem się całej strony - wejście nie zostanie odnotowane.

Co to są serwisy partnerskie?

Serwisy partnerskie Okazje.info - to dodatkowe strony, na których prezentowane są oferty Twojego sklepu, dzięki czemu Twoja oferta trafia do jeszcze szerszego grona klientów. Prezentowanie oferty w serwisach partnerskich jest opcjonalne. Jeśli nie chcesz się tam pojawiać - skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym.

Serwisy Partnerskie to: YouShop.pl, YouHome.pl YouStyle.pl

Jak mogę bardziej wypromować swój sklep na Okazje.info?

W Okazje.info znajdziesz wiele sposobów na poprawienie sprzedaży i widoczności ofert na Okazje.info. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Narzędzia wspierające sprzedaż, ponad to możesz wykupić Reklamę na Okazje.info - szczegóły zostały bliżej opisane w sekcji Reklama

Integracja

Dlaczego nie widać zdjęć przy moich ofertach?

W niektórych przypadkach zaraz po zakończeniu integracji zdjęcia do produktów nie są widoczne. Wynika to z konieczności przesłania zdjęć na nasz serwer co zajmuje nieco więcej czasu niż sama integracja. Zdjęcia pojawią się automatycznie najpóźniej w przeciągu 72 godzin od zakończenia integracji.

Dlaczego zdjęcia przy produkcie nie pochodzą z mojego sklepu?

Zdjęcia prezentowane przy produkcie - to fotografie reprezentujące dany produkt i nie zawsze pochodzą z Twojego sklepu. Jeśli zdjęcie tego produktu było w naszej bazie - zostanie ono wykorzystane. Jeśli uważasz że Twoje zdjęcie jest lepszej jakości - skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym.

Nie wszystkie moje oferty zostały zintegrowane - dlaczego?

Najczęstszym powodem braku integracji części ofert są braki w pliku XML. Niekiedy nazwa produktu jest tak ogólna, że nie jesteśmy w stanie dokładnie określić czy dany produkt jest już w naszym systemie. Dlatego tak ważne jest aby dopracować plik XML aby zawierał jak najwięcej informacji określających produkt. Zajrzyj do sekcji ”Dopracuj XML” aby zobaczyć na co zwrócić szczególną uwagę. Pozwoli to nie tylko na pokazanie wszystkich Twoich ofert, ale również pozytywnie wpłynie na wyniki współpracy.

Czy mogę zintegrować swój sklep z Okazje.info?

Na 99% tak! Jeśli w Twoim sklepie jest możliwość wygenerowania pliku XML z ofertami sklepu, najprawdopodobniej będziemy w stanie go zintegrować. Jeśli masz wątpliwości, zajrzyj na stronę ”Integracja” - gdzie znajdziesz listę technologii która generuje specjalne pliki dla Okazje.info

Program Wiarygodne Opinie

Jak przyłączyć się do programu?

Integracja jest szybka i prosta. Wybierasz technologię, na której opiera się Twój sklep, sprawdzasz instrukcję dla niej dedykowaną logowanie (moduł konfiguracja) i postępujesz dalej według wskazówek. Więcej informacji w sekcji.

Jak długo trwa uruchamianie programu?

Program może zostać uruchomiony nawet w 24h po instalacji.

Jakie są koszty przystąpienia do programu?

Program jest całkowicie bezpłatny.

Mam problem z uruchomieniem programu, co mogę zrobić?

Zgłoś się do nas logowanie/formularz kontaktowy. Zapewniamy kompleksową pomoc przy wdrożeniu i obsłudze programu. Dlaczego Wiarygodne Opinie?

Jak mogę zainstalować widget?

Instalacji możesz dokonać w panelu logowanie (moduł widget). Wystarczy wybrać preferowaną przez Ciebie formę i typ widgeta i pobrać jego kod.

W jaki sposób weryfikowana jest wiarygodność opinii?

Ankiety są wysyłane wyłącznie do klientów, którzy faktycznie dokonali zakupu. Maile z ankietami są przygotowane pod konkretne zamówienie konkretnego użytkownika.

Mojej technologii nie ma na liście/mam autorskie oprogramowanie, czy mogę przystąpić do programu?

Pomagamy w przygotowaniu nietypowych rozwiązań i stworzyliśmy dedykowane rozwiązanie dla autorskich technologii. Więcej w "Jak zacząć".

W jaki sposób zbierane są opinie od klientów?

Otrzymując informacje o zakupie, wysyłamy maila z ankietą do użytkownika, który zawarł transakcję, umożliwiającą wystawienie opinii.

Przestały pojawiać się nowe opinie, co mogę zrobić?

Daj nam znać, sprawdzimy, czy wszystko funkcjonuje prawidłowo.Dlaczego Wiarygodne Opinie?

Pojawiła się nowa wersja technologii, czy mogę przeprowadzić bezpiecznie aktualizację bez obaw o WO?

Tak, aktualizacja powinna przebiegać bez przeszkód. Jeśli jednak pojawią się problemy, pomożemy. Dlaczego Wiarygodne Opinie?

Gdzie będą się wyświetlać uzyskane opinie?
  • na Twojej dedykowanej stronie sklepu, zarówno w formie podsumowania, jak i listy wszystkich opinii
  • na listingu produktów, przy Twoim logo
  • na listingu ofert na stronie produktu
  • w widgecie
Czy mogę reklamować opinię?

Tak, służy do tego Centrum Komunikacji - specjalne narzędzie, które pozwoli Ci na bezpośredni kontakt z niezadowolonym klientem i umożliwi wyjaśnienie ewentualnych nieporozumień.

Jak mogę uzyskać Certyfikat Polecany przez klientów?

Certyfikat Polecany Przez Klientów to specjalne wyróżnienie przyznawane sklepom świadczącym usługi na najwyższym poziomie. Potwierdza wiarygodność i jest gwarancją rzetelnej obsługi klienta. Wystarczy że regularnie będziesz otrzymywał pozytywne opinie - certyfikat automatycznie pojawi się przy Twoich ofertach oraz na stronie Twojego sklepu w Okazje.info. O przyznaniu certyfikatu zostaniesz poinformowany mailowo.

Co oznacza 48-godzinna gwarancja ochrony wizerunku?

Negatywne opinie nie są publikowane przez 48 godzin, żebyś mógł wyjaśnić sytuację z jej autorem poprzez Centrum Komunikacji. Informację o negatywnej opinii otrzymasz od nas automatycznie na adres wskazany przy konfiguracji Programu Wiarygodne Opinie.

Jak zaktualizować widget do najnowszej wersji?

Aktualizacja przebiega bardzo podobnie do instalacji. W panelu (logowanie) wchodzisz do modułu Widget, wybierasz preferowaną formę oraz typ widgeta, dokonujesz jego personalizacji, po czym pobierasz jego kod i wklejasz w swoim serwisie w miejsce kodu starego widgeta.

Czy muszę aktualizować widget? Jakie korzyści przyniesie mi aktualizacja?

Nie, aktualizacja widgetu do nowej wersji jest dobrowolna. Warto jednak to zrobić dla korzyści, jakie przyniesie Ci jego najnowsza wersja: znacznie większej konfigurowalności, nowoczesnym designie oraz większej intuicyjności.

Kupony Rabatowe i Promocje

Jak mogę dodać kupon rabatowy do Okazje.info?

Usługa Kupony Rabatowe i Promocje przeznaczona jest dla sklepów, które z nami współpracują. Jeśli już z nami współpracujesz, wystarczy że zalogujesz się do Panelu Sprzedawcy i z menu po lewej stronie wybierzesz “Dodaj kupon”. Zaakceptuj regulamin, następnie uzupełnij formularz opisujący Twój kupon.

Pamiętaj, żeby w pierwszej kolejności kupon określić w swoim sklepie!

Co to jest Rabatuj.pl?

Rabatuj.pl - to serwis należący do Grupy Okazje Sp. z o.o., w którym znajdziesz kupony i promocje ze sklepów internetowych.

Jeśli współpracujesz z Okazje.info - możesz za darmo publikować informacje o swoich akcjach promocyjnych i kuponach rabatowych również na Rabatuj.pl.

W swoim sklepie nie mam możliwości dodawania kodów rabatowych, czy mogę korzystać z tej usługi?

Jeśli nie możesz ustawić kodów rabatowych w swoim sklepie, możesz dodać informację na przykład o prowadzonej wyprzedaży. Usługa Kupony Rabatowe i Promocje służy do publikowania informacji o dostępnych akcjach promocyjnych.

Ile kosztuje dodawanie kuponów rabatowych?

Dodawanie kuponów rabatowych jest całkowicie darmowe!

Ile kuponów rabatowych mogę opublikować w jednym czasie?

Ile tylko chcesz! Możesz dodać dowolną liczbę kuponów rabatowych i promocji w jednym czasie.

Czy mogę śledzić jakie kupony mam obecnie opublikowane w Okazje.info i Rabatuj.pl?

W panelu sprzedawcy Okazje.info możesz na bieżąco śledzić status Twoich prezentowanych kuponów. Masz również podgląd kuponów już nieaktywnych. Ponadto na bieżąco będziesz informowany o statusie każdego z Twoich kuponów i promocji.

Gdzie wyświetlane są moje kupony rabatowe?

Kupony rabatowe prezentowane są na Okazje.info - przy ofertach spełniających warunki kuponu i na Rabatuj.pl. Promocje bez kodu prezentowane są tylko na Rabatuj.pl. Jeśli do jednej oferty pasuje więcej niż jeden kupon - system pokaże ten, który da większą oszczędność użytkownikowi.

Dodałem kupon, kiedy zacznie się wyświetlać?

Wszystkie kupony przed opublikowaniem na serwisie są sprawdzane przez moderatora. Po akceptacji kuponu lub promocji pojawiają się w ciągu około 20-30 minut na Okazje.info i Rabatuj.pl.

Warunki finansowe

Ile to kosztuje?

W Okazje.info naliczane są opłaty jedynie za przekierowania do sklepu w modelu CPC. Szczegółowe stawki znajdziesz na stronie Cennik.

Nie mam otrzymałem faktury - dlaczego?

Faktury wystawiane są na koniec miesiąca kalendarzowego w przypadku, gdy wartość przekierowań przekroczy 50 złotych. Jeśli ta wartość nie została osiągnięta naliczone przejścia zostaną uwzględnione przy następnej fakturze jako osobna pozycja.

Czy mam kontrolę nad wydatkami?

Tak. Możesz ustawić dowolny budżet miesięczny, który przeznaczasz na promocję w Okazje.info. Na bieżąco jesteś informowany o jego wykorzystaniu i w każdej chwili możesz go zmienić. Aby ustawić budżet skontaktuj się z Opiekunem Handlowym Twojego sklepu.

Wysokość faktury może różnić się maksymalnie o 10% od poziomu ustawionego budżetu.

Dlaczego mój budżet nie wystarcza na cały miesiąc?

Okazje.info to duży serwis z którego korzysta ponad 3 mln użytkowników każdego miesiąca. Zbyt niski budżet może nie pozwolić na to, aby prowadzić działania przez cały miesiąc, szczególnie jeśli oferta sklepu dotyczy najpopularniejszych kategorii. Z uwagi na zmianę ruchu w trakcie roku wynikającą z sezonowości zużycie budżetu może ulegać zmianie.

Wysyłamy powiadomienie mailowe, gdy budżet na dany miesiąc został wyczerpany. Wtedy rekomendujemy podniesienie budżetu poprzez kontakt z Opiekunem Handlowym.

Jak naliczane są przejścia?

Opłata naliczana jest za przejście unikalnego użytkownika na jedną ofertę sklepu w ciągu 24 godzin. Unikalny użytkowik identyfikowany jest poprzez plik cookie (ciastko) w przeglądarce.

Przykład 1:

  • Użytkownik A - Oferta Twojego sklepu - 1
  • Uzytkownik A - Oferta Twojego sklepu - 1
  • Użytkownik A - Oferta Twojego sklepu - 2

Zostaną naliczone 2 przejścia.

Przykład 2:

  • Użytkownik A - Oferta Twojego sklepu - 1
  • Użytkownik A - Oferta Twojego sklepu - 1
  • Użytkownik A - Oferta Twojego sklepu - 1

Zostanie naliczone 1 przejście.

Na jakie konto mam zrobić przedpłatę?

W Okazje.info nie ma przedpłaty. Wystawiamy fakturę na koniec miesiąca za naliczone przekierowania. Dzięki temu współpraca z nami może zarobić sama na siebie!

Czy można obniżyć stawki minimalne za przekierowania?

Nie. Stawki podane w cenniku są minimalnymi stawkami i nie podlegają negocjacji.

Statystyki

Jak w Google Analytics sprawdzić ruch z Okazje.info?

Przesyłany przez nas ruch otagowany jest parametrami UTM o wartości: ?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info

To znaczy, że może może być rozpoznany w Google Analytics na dwa sposoby:

a) poprzez parametr źródło (ang. source) o wartości “okazje.info”

b) poprzez parametr źródło / medium (ang. source / medium) o wartości “okazje.info / referral”.

Wartości widoczne w Google Analytics mogą się różnić, jeśli w pliku XML zdefiniowano inne parametry UTM dołączone do adresów lub jeśli wdrożono przekierowania usuwające UTM-y.

Dlaczego w statystykach Google Analytics widzę inną liczbę wejść niż w panelu klienta?

Różnica pomiędzy statystykami w panelu klienta, a statystykami Google Analytics (lub innymi systemami do analizy ruchu) wynika z trzech czynników: różnic w sposobie mierzenia, potencjalnych braków danych w statystykach oraz błędów w implementacji statystyk.

Po pierwsze, w panelu klienta podajemy liczbę kliknięć w oferty sklepu. Natomiast statystyki zapsują liczbę wejść (inaczej sesji lub odwiedzin). Przy standardowej konfiguracji Google Analytics kolejne kliknięcie tego samego użytkownika w ciągu 30 minut będzie raportowane jako jedno wejście. Trzeba także uważać, aby sprawdzać w Google Analytics liczbę sesji, a nie liczbę użytkowników.

Po drugie, Google Analytics nie raportuje wszystkich danych z powodu dodatków blokujących skrypty analityczne lub ustawienia “do not track” w przeglądarce. Również niektóre przeglądarki domyślnie blokują Google Analytics (np. Firefoks).

Po trzecie, należy się upewnić, że Google Analytics jest właściwie wdrożony, ponieważ nawet pozornie drobny błąd może istotnie zaburzyć dane. Przykładowe błędy to brak implementacji statystyk na każej stronie, niepoprawna implementacja skryptu GA na końcu kodu strony lub niepoprawne przekierowania usuwające kody UTM.

Ostatnim czynnikiem może być próbkowanie danych w Google Analytics, co może powodować rożnice danych szczególnie dla kont GA z dużą ilością ruchu (więcej informacji: https://support.google.com/analytics/answer/2637192?hl=pl).

Dlaczego ilość ruchu, który otrzymuję ulega zmianie?

Ruch, który z Okazje.info jest przesyłany do sklepów internetowych podlega zmianom wynikającym z sezonowości. Przykładowo produkty z kategorii Ogród sprzedawać będą się lepiej w okresie wiosenno-letnim. Natomiast ciepła odzież odnotowuje sprzedaż jesienią i zimą. Z tego powodu ruch może podlegać czasem dużym zmianom w trakcie roku.

Co zrobić jeśli w sklepie mam przekierowania 301?

Jeśli w sklepie następują przekierowania 301, 302 lub podobne to należy się upewnić, że przy przekierowaniu uwzlędniane są parametry UTM. Strona na którą następuje przekierowanie powinna mieć je zachowane. W przeciwnym przypadku Google Analytics nie będzie poprawnie raportować ruchu w sklepie.

Jak sprawdzić opłacalność zakupu ruchu?

Rekomendujemy wdrożenie modułu e-commerce w Google Analytics i następnie analizę danych sprzedażowych porównując je z kosztem kampanii prowadzonych w Okazje.info. Wyliczając ROI (Return on Investement) lub ROAS (Return on Ad Spend) można zweryfikować faktyczną opłacalność zakupu ruchu.

Czy wykrywacie kliki wykonane przez boty?

Tak. Ruch, który wysyłamy do sklepów podlega działaniu filtrów wykrywajacych kliknięcia z podejrzanych adresów IP. Takie kliki nie są raportowane klientom i nie naliczamy za nie opłat.

Dołącz do nas
i zacznij zarabiać jeszcze więcej
i dołącz do skutecznych programów sprzedażowych
Test No-cache: 0,0596 s. (app-okazje-3_0.1dlasklepow)